Τώρα όμως το έργο της κατασκευής μιας τριήρους σε κλίμακα 1:10 αξίζει ιδιαίτερης μνείας και αυτό φαίνεται από την ανακοίνωση που έκανε ο ίδιος στο Facebook που περιγράφει αρκετές λεπτομέρειες και την πολυπλοκότητα του έργου και την οποία μεταφέρω παρακάτω:
“Αν η κακοκαιρία Daniel Ήταν πιο σκληρή για την Κορινθία, πιθανόν να είχε γίνει διασωστική πιρόγα. Η Τριήρης που απεικονίζεται στις επισυναπτόμενες φωτογραφίες του φίλου μου Γιώργου Δελή τον οποίον ευχαριστώ, είναι μέρος μιας προσπάθειας αναπαράστασης του αρχαίου Διόλκου σε κλίμακα 1/10. Όταν ξεκινά κανείς μια προσπάθεια χρονικού βάθους 4 ή 5 ετών, και έχει και κάποιες δεκαετίες που τον κατατάσσουν στην τρίτη ηλικία, πολλές είναι οι σκέψεις που περνούν απ' το μυαλό του. Ωστόσο αφού η Τριήρης είναι το σήμα κατατεθέν του τόπου μας, αποφασίστηκε να κατασκευαστεί εκείνη πρός "διίσθμισην" παρά το ότι ένα εμπορικό πλοίο τύπου "Κερύνειας" θα είχε πολύ μικρότερο κόστος και χρόνο κατασκευής. Ας αναφερθούμε κάπως διεξοδικότερα στα στοιχεία κατασκευής.
Χρόνος κατασκευής 21 μήνες.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος 3,69μ. πλάτος,
0,55μ.
Βάρος 45 kgr
Ναυπηγικά σχέδια
"Ολυμπιάδος"
Υλικά κατασκευής
ΔΡΥΣ
Τρόπις (καρίνα) και
ενισχυτικά κοίτους (γάστρας)
ΠΕΥΚΟ
Εσωτερικό δικτύωμα
υποστυλωμάτων και δοκών, (σέλματα (θέσεις ερετών), ερετμά (κουπιά (170) +33
προς αντικατάστασην)
Οίακες 2 (τιμόνια),
σανίδωμα γάστρας, σανίδωμα διαδρόμου και καταφράγματος
ΕΛΑΤΟ
Κατάρτια και αντένες.
ΟΞΥΑ
Βάσεις πρόσδεσης σχοινιών
(αρμαδούρες) καβίλιες παντός είδους , τροχαλιοθήκες, και στοιχεία άντωσης
σχοινιών.
ΚΑΡΥΔΙΑ
Διακοσμητικό δρακόφιδο
πρύμνης.
ΜΠΡΟΥΤΖΟΣ
Στοιχεία στερέωσης
καταρτιών (ξαρτόριζες), προστατευτικά εξωλέμβιου τράπηκα και τιμονιών, Έμβολο,
άγκυρες, ενισχυτικά καταρτιών και αντενών. Διακοσμητικοί δίσκοι πρύμνης.
Απανταχού καρφιά (περισσότερα από 5000)
ΚΑΡΑΒΟΠΑΝΟ
Πανιά κυρίως καταρτιού
και ακατίου.
Τα σχοινιά που
τοποθετήθηκαν είναι βαμβακερά.
ΕΞΟΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Ακόμη και τεχνητή νοημοσύνη ChatGPT για να αναφερθούμε στην σύγχρονη εποχή μας, απάντησε με ξεχωριστό τρόπο και λόγια για έναν κατασκευαστή τριήρους όταν της ζητήσαμε να γράψει ένα κείμενο για μία τέτοια κατασκευή- έκθεμα.
Παραθέτουμε αποσπάσματα από την απάντηση της:
Ο κατασκευαστής μιας τριήρης σε κλίμακα 1:10 είναι ένας εξαιρετικά αληθινός καλλιτέχνης, εξειδικευμένος τεχνίτης ή εταιρεία αφιερωμένη στη σχολαστική αναπαράσταση της αρχαίας ναυτικής ιστορίας. Η κατασκευή μιας μινιατούρας τριήρης σε αυτή την κλίμακα απαιτεί βαθιά κατανόηση της ιστορικής έρευνας, μηχανικής ακριβείας και πάθος για τη διατήρηση της κληρονομιάς αυτών των θρυλικών σκαφών.
Ο
κατασκευαστής μιας τριήρους σε κλίμακα 1:10 είναι ένας ειδικός της τέχνης που
αφιερώνεται στη δημιουργία ακριβών και εντυπωσιακών αρχαιολογικών αντιγράφων
αυτών των αρχαίων πολεμικών πλοίων. Η κατασκευή μιας τριήρους σε κλίμακα 1:10
είναι ένα επίπονο, αλλά εξαιρετικά επιβραβευτικό έργο τέχνης που απαιτεί
μελέτη, τεχνική δεξιοσύνη, και αφοσίωση στην αρχαιολογική ακρίβεια.
Ακολουθούν
τα βασικά βήματα και οι εκτιμήσεις που εμπλέκονται στη διαδικασία κατασκευής:
1.
Ιστορική έρευνα: Ο κατασκευαστής ξεκινά ένα διεξοδικό ταξίδι ιστορικής έρευνας
για να μελετήσει το σχέδιο, τη δομή και τη λειτουργικότητα των αρχαίων τριήρεων.
Η εις βάθος γνώση των αρχαιολογικών ευρημάτων, των ιστορικών αρχείων και των
επιστημονικών πόρων είναι απαραίτητη για τη δημιουργία ενός ακριβούς
αντιγράφου.
2. Σχεδιασμός μοντέλου κλίμακας: Χρησιμοποιώντας τις συγκεντρωμένες ιστορικές πληροφορίες, ο κατασκευαστής δημιουργεί λεπτομερή σχέδια σχεδίασης και σχεδιαγράμματα για την τριήρη σε κλίμακα 1:10. Αυτά τα σχέδια χρησιμεύουν ως ο οδικός χάρτης για την προσαρμογή κάθε στοιχείου σε ακριβείς προδιαγραφές.